nedeľa 27. decembra 2009

Kliker




Je to pomôcka pri výcviku, ktorá stimuluje psa pri jeho vykonávaní cviku. Teda dáva mu podnet „Teraz je to správne a príde odmena“. Ak mám popísať samotnú pomôcku, tak ako dieťa som sa s ňou stretol a veľmi som tým liezol na nervy mojej mamine. Je to kus oceľového plechu zasadeného v plaste, ktorý je na jednej strane pripevnený k obalu a po stlačení vydáva zvuk-klik. Je viacero tipov klikeru, ale ja mám najradšej ten, čo môžem upevniť na ruku a nemusím ho stále držať v dlani. S klikerom som prišiel do kontaktu už dávno, ale nikdy som ho nepoužíval. Zmenu priniesla až skúsenosť s výcvikom pre film, kde pes potrebuje vedieť kedy cvik vykonal správne a už ho ďalej nemusí vykonávať. Vtedy som vlastne pochopil funkčnosť klikeru a jeho význam. Zistil som, že správnym používaním si uľahčím prácu pri výcviku a samotný výcvik sa urýchli.

Žiadne komentáre: