utorok 11. januára 2011

Ukážka mojej a Blackovej práce

Tak ako som v poslednom príspevku sľúbil, vkladám sem niekoľko videí výcviku môjho psa. Uvidíte v nich nielen výcvik, ale aj samotnú skúšku SWW1, ktorú sme zvládli po necelom roku výcviku. Ako dobre uvidíte, stále je ešte čo zlepšovať. Tieto videá, nie sú myslené ako chválenie sa, ale zverejnil som ich preto, aby ste mohli posúdiť, či sa pes posunie ďalej vo výcviku.
Ako prvé video je nácvik stopy z 27.3.2010






Vzhľadom k tomu, že psíka vediem aj v záchranárskom výcviku, som sa rozhodol ukázať aj pár videí zo sústredenia, ktoré prebehlo na cvičisku v Holíči. Uvidíte nácvik vyhľadávania osôb stratených v lese a v priestore (lúka).













Toto sústredenie bolo zaznamenané aj miestnou TV, a tak mi nedá to sem nevložiť. Bohužial sa mi nepodarilo stiahnuť niekde kvalitnú kópiu, preto musím použiť záznam vytvorený kamerou pri vysielaní priamo v TV.



Takto Black stopuje.



Nasledujú videá zo skúšky SWW1, ktoré sa konali v Skalici dňa 6.11.2010, posudzoval p. Viliam Rúžička. Ak to zhodnotím ja, osobne nie som spokojný. Viem, že pes cvičí oveľa lepšie, no zaúradovala tréma, ktorú som preniesol na psa. Veľa chýb som urobil ja sám, ale to človek venujúci sa športovej kynológii spozná hneď. Samotná skúška bola hodnotená následovne : Stopa - 87, Poslušnosť - 85, Obrany - 77 (vždy zo 100 možných)

Stopa bola veľmi náročná. Sťažoval ju veľký vietor, ktorý sa menil hlavne pri prvom lome, kde mal pes problémy.




Poslušnosť som si zmrvil sám. Ak sa dôkladne pozriete, pri chôdzi pomáham psovi zbytočnými pohybmi tela. Pri polohách sadni, ľahni a vstaň si pes nedržal priamy smer pri nohe. Odloženie za pochodu som psa zbytočne pobádal a to malo následok pomalého vykonania povelu ľahni. Aport psík prekusuje a pri zaraďovaní sa k nohe bol kontakt so psovodom. Skok vysoký, bol s dotykom prekážky.



Posledné video je z obrany. Komentovať ju ani nemá cenu, jednoducho zlá. Len na obhajobu, rasy Bullov dospievajú k fáze dobrých zákusov niekedy okolo 2,5 roka. Samozrejme, že nie každý.



Po skúške SWW1 sme sa zúčastnili stopárskeho preteku " Záhorácka zimná liga". Výsledky môžete vidieť na foto.


Žiadne komentáre: